Żyjemy w świecie, w którym czas jest najcenniejszym zasobem, a technologia stała się naszą codziennością. I tu pojawia się pytanie: czy można jeszcze zrewolucjonizować sposób, w jaki docieramy do naszych klientów? Jeden z agentów ubezpieczeniowych, Artur Gallus, znalazł odpowiedź: zaczął korzystać z naszych filmów i przeniósł swój biznes na wyższy poziom.
„Wysyłam filmy klientom, którzy mają pytania w sprawie ubezpieczeń, a nie mają zbyt wiele czasu na słuchanie wyjaśnień”, zauważył Artur Gallus podczas naszej rozmowy. Choć nie wszyscy od razu przekonali się do filmów, to jednak taki sposób edukowania klientów okazał się wyjątkowo skuteczny.
Artur jak dotąd wysłał filmy do około 30 klientów. Sam po obejrzeniu filmów zrozumiał, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów, zwłaszcza, gdy chodzi o tak skomplikowane tematy jak ubezpieczenia. Zdarza się, że niektórzy klienci chcieliby, żeby filmy były krótsze. Jak mówi: „Klienci często mówią, że nie mają czasu, dużo pracują itd. Jednak okazuje się, że po obejrzeniu filmu znajdują czas, żeby zadzwonić do mnie i zapytać o szczegóły.”
Artur wysyła głównie filmy na temat ubezpieczeń komunikacyjnych i ubezpieczeń domów, i zauważył wyraźny wzrost sprzedaży.
Czy filmy zmieniają sposób, w jaki pracują agenci ubezpieczeniowi? Oczywiście, że tak. Nie zastąpią one tradycyjnych metod komunikacji i nawiązywania relacji z klientem, takich jak rozmowy telefoniczne czy spotkania face-to-face, ale dodają do nich wartość –ten jeden obraz zamiast tysiąca słów. I to właśnie działa.
Obecnie klienci w większości dzwonią z polecenia. I chociaż nie trzeba zachęcać ich do kontaktu, to z zawarciem umowy różnie bywa. Artur Gallus mówi, że niemal wszyscy jego klienci są z polecenia. I często to filmy pomagają mu doprowadzić do ostatecznego zawarcia umowy.
Historia tego Agenta Ubezpieczeniowego może być inspiracją dla nas wszystkich. Innowacyjne podejście, takie jak wykorzystanie filmów w codziennych relacjach z klientami, może zrewolucjonizować nie tylko sposób, w jaki pracujemy, ale także sposób, w jaki nasza praca wpływa na innych.