W dzisiejszym świecie usług finansowych, pozyskiwanie opinii i recenzji od klientów jest kluczowym elementem budowania zaufania i marki agenta ubezpieczeniowego. Działania te pomagają w poprawie jakości usług, w podnoszeniu jakości relacji z klientami i, co tu dużo mówić, w zwiększaniu sprzedaży. W tym artykule dowiesz się, kiedy prosić klienta o opinię, gdzie je zbierać oraz jak je wykorzystać.
Spotkanie z klientem to jeden z lepszych momentów na pozyskanie opinii, bez względu na to, czy odbywa się ono twarzą w twarz czy online. Warto po zakończonej rozmowie o nowej polisie poinformować klienta, że będziesz wdzięczny za jego opinię, która pomoże w poprawie jakości usług. W dalszej kolejności możesz poprosić klienta o podzielenie się opinią o dotychczasowej współpracy. Jeśli okoliczności temu sprzyjają, niech klient napisze opinię jeszcze w trakcie waszego spotkania.
Nic jednak straconego, jeśli pracujesz głównie zdalnie. W takiej sytuacji zacznij wysyłać krótkie e-maile lub SMSy z prośbą o udzielenie opinii po zakończonym procesie ubezpieczania. Jeśli masz opory w proszeniu klientów o opinię, miej świadomość, że aż 60% konsumentów odpowie na taką prośbę i podzieli się opinią (2021, https://www.podium.com/article/online-review-statistics/). Poza tym dając klientowi możliwość ocenienia Twoich usług spełniasz jego potrzeby. Dla jednych będzie to potrzeba bycia zauważonym, dla innych potrzeba posiadania wpływu czy podzielenia się pozytywnymi przeżyciami albo wyrażenie swoich frustracji. Warto również wiedzieć, że jest wielu ludzi dla których większą wartością jest pomoc innym poszukującym podobnych usług niż wspieranie firmy, którą opiniują. Od Ciebie i od Twojej znajomości klientów zależy, do której z tych potrzeb odwołasz się redagując prośbę o opinię.
I tu przechodzimy do istotnej kwestii, czyli gdzie zbierać opinie i jak to zrobić, żeby maksymalnie ułatwić Twoim klientom ten proces. Dużo zależy od Twoich preferencji. Możliwości jest wiele.
Przede wszystkim warto umieścić prosty formularz na stronie internetowej. Zanim puścisz prośbę o recenzje w świat, upewnij się, że formularz jest łatwy w użyciu i dostępny z każdej podstrony. Jednym ze sposobów jest dodanie przycisku “Oceń nas.”
Załóż profile firmy na popularnych portalach recenzyjnych, gdzie klienci często szukają informacji przed podjęciem decyzji, typu Ceneo czy Opineo. Dla wielu osób zasięgnięcie opinii o usłudze to jeden z pierwszych kroków przy podejmowaniu decyzji.
Czym byłoby budowanie marki bez mediów społecznościowych – to tu coraz częściej zaglądają klienci, i co potencjalni i ci, którzy już skorzystali z Twoich usług. Na Facebooku i LinkedIn od dawna jest opcja dodawania recenzji i ocen. Nie musisz nic robić, oczywiście za wyjątkiem zwrócenia się do klienta o wystawienie opinii. Instagram nie ma takiej możliwości, ale to nie znaczy, że nie da się go wykorzystać.
Pozytywne opinie Twoich klientów to świetny pomysł na content. Więc nawet jeżeli działasz głównie na Instagramie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby od czasu do czasu pokazać opinie o Twojej firmie w poście lub relacji, zebrane wcześniej np. na Twojej stronie internetowej czy w Google.
W podobny sposób możesz wykorzystać pozytywne opinie i recenzje w materiałach reklamowych. Reklama z hasłem “Sprawdź, co nasi klienci mówią o naszych usługach!” podnosi wiarygodność firmy.
Dobrą praktyką jest stworzenie sekcji “Opinie Klientów” na stronie internetowej, z dynamicznie aktualizowanymi recenzjami. Umieszczanie opinii na oficjalnej stronie internetowej buduje zaufanie potencjalnych klientów do firmy. Aż 9 na 10 klientów czyta opinie przed zakupem produktu czy usługi!
Jeśli zdecydowałeś się na profil w portalu recenzyjnym, pamiętaj o jego regularnym monitorowaniu i aktualizowaniu, aby potencjalni klienci mieli dostęp do aktualnych i wiarygodnych opinii. Odpowiadaj na recenzje, zarówno pozytywne i negatywne. W ten sposób wyróżnisz się jako zaangażowany usługodawca.
Podsumowując, pozyskiwanie opinii od klientów to nie tylko sposób na zbieranie informacji zwrotnej, ale również skuteczna strategia marketingowa. Skorzystaj z różnorodnych kanałów, aby maksymalnie wykorzystać potencjał pozytywnych doświadczeń klientów. Budowanie zaufania za pomocą transparentnych i rzetelnych opinii to klucz do sukcesu agenta ubezpieczeniowego w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku rynkowym.